Hem > Brightmills integritetspolicy

Hur vi använder dina personuppgifter

Brightmills integritetspolicy

Senast uppdaterad: 2024-12-18

Din integritet är viktig för oss på Brightmill. Vi följer Dataskyddsförordningen (GDPR) och vår koncerngemensamma Informationssäkerhets- och Dataskyddspolicy för att säkerställa att dina personuppgifter behandlas på ett tryggt och transparent sätt. Här förklarar vi hur vi samlar in, använder och skyddar dina uppgifter samt vilka rättigheter du har.

Vem ansvarar för dina personuppgifter?

Brightmill AB är personuppgiftsansvarig för all behandling av personuppgifter i vår verksamhet. Om du har frågor om hur vi hanterar dina personuppgifter, kontakta oss:

Vilka personuppgifter behandlar vi?

För kandidater

  • Kontaktuppgifter: Namn, e-postadress, telefonnummer.
  • Yrkesinformation: CV, tidigare arbetsgivare, utbildning, referenser.
  • Information från offentliga källor: Vid behov inhämtar vi information från rättsinstanser för bakgrundskontroll.
  • Övriga uppgifter: Information som du själv lämnar vid ansökan eller kontakt med oss.

För kunder och underleverantörer

  • Kontaktuppgifter: Namn, e-postadress, telefonnummer, titel.
  • Företagsinformation: Företagsnamn, organisationsnummer, faktureringsuppgifter.
  • Avtalsinformation: Uppgifter kopplade till avtal och leverans av tjänster.

Teknisk information

  • IP-adresser, cookies och webbläsarinformation: Samlas in när du använder vår webbplats. För mer information, se vår cookiepolicy.

Varför behandlar vi dina personuppgifter?

För kandidater

  • Hantera registreringsprocessen som kandidat.
  • Bedöma och matcha dig för uppdrag samt säkerställa krav för kravprofil.
  • Kommunicera med dig under rekryteringsprocessen.
  • Hålla dig uppdaterad om våra tjänster och annan relevant information genom nyhetsbrev.

För kunder

  • Leverera våra tjänster och kommunicera kring pågående uppdrag.
  • Fakturering och hantering av betalningar.
  • Hålla dig uppdaterad om våra tjänster och annan relevant information genom nyhetsbrev.

För underleverantörer

  • Hantera avtal och samarbeten.
  • Kommunicera kring leveranser och betalningar.

Rättslig grund för behandling

Vi behandlar personuppgifter baserat på följande lagliga grunder:

  • Samtycke: För att behandla kandidatuppgifter, inkludera dem i vår databas och skicka relevant information.
  • Avtal: För att fullgöra våra åtaganden gentemot kunder och underleverantörer, exempelvis vid leverans av tjänster eller samarbete kring uppdrag.
  • Rättslig förpliktelse: För att följa lagkrav som bokföringslagen eller dataskyddsförordningen (GDPR).
  • Berättigat intresse: För att förbättra våra tjänster, matcha kandidater med kundens kravprofil samt hålla kandidater och kunder informerade genom nyhetsbrev och relaterad information baserat på en affärsrelation.

Hur länge sparar vi dina uppgifter?

  • Kandidater: Uppgifter sparas tills du aktivt återkallar ditt samtycke.
  • Kunder och underleverantörer: Uppgifter sparas enligt lagkrav, t.ex. 7 år för bokföringsändamål.

Vem delar vi dina uppgifter med?

Vi delar dina personuppgifter endast vid behov:

  • Kunder och uppdragsgivare: Vid matchning av kandidater till uppdrag (med kandidatens samtycke).
  • Underleverantörer: För att leverera tjänster där samarbete krävs.
  • Tjänsteleverantörer: För tekniska system och support.
  • Myndigheter: Om vi är skyldiga att göra detta enligt lag.

Vi säkerställer att alla vi samarbetar med följer GDPR och våra krav på datasäkerhet.

Dina rättigheter

Du har följande rättigheter enligt GDPR:

  • Rätt till tillgång: Få information om vilka personuppgifter vi behandlar och varför.
  • Rätt till rättelse: Få felaktiga eller ofullständiga uppgifter korrigerade.
  • Rätt till radering: Få dina uppgifter raderade när vi inte längre behöver dem.
  • Rätt till begränsning: Begränsa vår behandling av dina uppgifter i vissa situationer.
  • Rätt till dataportabilitet: Få dina uppgifter överförda till en annan personuppgiftsansvarig.
  • Rätt att invända: Invända mot behandling av dina uppgifter för t.ex. direktmarknadsföring. Använd länken för avregistrering i e-postutskick eller genom att kontakta oss.

Kontakta oss på kontakt@brightmill.se om du vill utöva dina rättigheter.

Internationella överföringar

Om personuppgifter överförs utanför EU/EES säkerställer vi att adekvata skyddsåtgärder finns, t.ex. genom standardavtalsklausuler enligt GDPR.

Automatiserat beslutsfattande

Vi använder inte automatiserat beslutsfattande eller profilering som har juridiska eller liknande effekter för registrerade.

Säkerhet för dina uppgifter

Vi vidtar åtgärder för att skydda dina personuppgifter:

  • Kryptering och säkra system för lagring.
  • Multifaktorautentisering för åtkomst.
  • Regelbundna kontroller av våra säkerhetsrutiner.

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Läs mer i vår cookiepolicy.

Ändringar i policyn

Vi kan uppdatera denna policy för att reflektera ändringar i lagar eller vår verksamhet. Den senaste versionen finns alltid tillgänglig på vår webbplats.

Kontakta oss

Har du frågor eller klagomål om hur vi hanterar dina personuppgifter? Kontakta oss på:

Du kan också kontakta Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) om du anser att vi bryter mot GDPR.