Trustpilot
Interim Supply Chain Manager
Träffsäker matchning för varje behov
Stort konsultnätverk över hela Sverige
Årets interimsföretag 2023/2024
Hög kvalitet och snabba processer
Gör en förfråganVi kontaktar dig inom 2 timmar (kontorstid)
På jakt efter en Supply Chain Manager?
Brightmill har ett brett urval av supply chain managers från ett stort antal branscher. Våra interimschefer kommer både från distribuerande och tillverkande bolag och tar sig an uppdrag i verksamheter av olika storlek. En erfaren interim supply chain manager kan kliva in och göra stor nytta. Detta oavsett om det gäller att planera produktionskapacitet, säkerställa hög leveranssäkerhet, skapa bra styrningsprocesser och relevanta KPI:er eller förhandla villkor och leverantörssamarbeten. Många konsulter har även hög IT-kompetens och erfarenhet av förändringsledning. Vi ser till att ni får den konsult ni behöver.
Vi jobbar med såväl stora som små kunder. I de flesta branscher.
Varje roll är unik
Supply Chain-organisationen är navet i många distribuerande och tillverkande bolag. Att den fungerar som den ska är a och o för att verksamheten ska kunna leverera i linje med budget och uppsatta mål. Skälen till att man behöver ta in en interim supply chain manager kan vara flera; föräldraledighet, uppsägning eller sjukskrivning, omorganisation eller systembyte.
Oavsett vilken anledning ni har att söka efter en interimslösning, så finns vi på Brightmill här med ett löfte om att kunna tillgodose era behov. Vi har en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess som genomförs av seniora medarbetare från start till mål. Med hjälp av vårt digitala systemstöd kan vi lova att vi hittar just de kandidater som uppfyller era unika kompetenskrav. På så sätt blir våra konsulter inte bara en inhoppare, utan en verklig tillgång.
Garanterat resultat
På Brightmill arbetar vi aktivt för att ni som kund ska känna er involverade under hela processen. Som kund hos oss, får ni ett samarbete som präglas av struktur, kommunikation och högt tempo. Våra chefsrekryterare är seniora och har alla lång erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering av olika interimsroller.
Genom våra digitala verktyg kan vi enkelt och effektivt skapa samsyn kring våra kunders behov. Vi bistår gärna med råd och tips under resans gång och vi vet att våra metoder är effektiva. Därför kan vi garantera att du får det resultat du önskar.
Varför Brightmill?
Traditionella rekryterare
Rekrytering inhouse
Konkurrenter
Brightmill
Specialister på interim
Sällan
Aldrig
Alltid
Alltid
Konsultnätverk
Aldrig
Aldrig
Ofta
Alltid
Maxat digitaliserade
Ibland
Sällan
Ibland
Alltid
Snabba processer
Sällan
Sällan
Alltid
Alltid
Professionella
Ofta
Ofta
Ofta
Alltid
Affärsorienterade rekryterare
Ibland
Ibland
Ibland
Alltid
Transparenta kundomdömen
Ibland
Sällan
Ibland
Alltid
Varför Brightmill?
Traditionella rekryterare
Rekrytering inhouse
Specialister på interim
Sällan
Aldrig
Konsultnätverk
Aldrig
Aldrig
Maxat digitaliserade
Ibland
Aldrig
Snabba processer
Sällan
Sällan
Profesionella
Ofta
Ofta
Affärsrådgivande rekryterare
Ibland
Sällan
Transparenta kundomdömen
Ibland
Sällan
Konkurrenter
Brightmill
Specialister på interim
Alltid
Alltid
Konsultnätverk
Ofta
Alltid
Maxat digitaliserade
Ibland
Alltid
Snabba processer
Alltid
Alltid
Profesionella
Ofta
Alltid
Affärsrådgivande rekryterare
Ibland
Alltid
Transparenta kundomdömen
Ibland
Alltid
Brightmills kundlöfte
Vår ambition är att skapa värde hos våra kunder. Det gör vi genom att förse er med den kompetens ni behöver när ni behöver den. Som en av Sveriges ledande interimsbyråer kan vi vår marknad. Vi har över tio års erfarenhet av interim management och arbetssätt som är effektiva och moderna.
Eftersom vi följer upp alla våra uppdrag, så vet vi vad våra kunder vill ha. På Brightmill kan vi snabbt och effektivt hjälpa dig att få rätt interimskonsult på plats för att lösa era behov. När du anlitar oss, får du hjälp av en erfaren aktör som, med väletablerade rutiner för kommunikation och uppföljning, blir en trygg samarbetspartner i era interimsrekryteringar.
Vår arbetsprocess
En övergripande behovsanalys görs redan vid den första kontakten. Tack vare lång erfarenhet och erfarna chefsrekryterare kan vi snabbt skapa förståelse för hur behovsbilden ser ut och ge råd vid frågor eller funderingar.
Utifrån behovsanalysen skapar vi, gärna gemensamt med kunden i realtid, en kravprofil som definierar krav på kompetens och erfarenhet. Kravprofilen ligger sedan till grund för den fortsatta processen genom dialog med kandidater, kandidatpresentationer, referenstagning och uppföljning under interimsuppdraget.
I interimsrekrytering måste det gå fort. Hemligheten är att ha ett stort kandidatnätverk med aktuell information kring kandidaternas kompetens och tillgänglighet. Det har vi på Brightmill. För att hitta de bästa kandidaterna utgår vi alltid från vårt eget nätverk med noga utvalda kandidater över hela Sverige. Vi arbetar snabbt och effektivt tack vare vårt egenutvecklade systemstöd som gör oss pricksäkra och tidseffektiva.
För att urvalsprocessen ska genomföras på ett så effektivt sätt som möjligt använder vi vårt digitala profilverktyg när vi jämför kandidaternas kompetenser mot kravprofilen. Det gör att vi kan säkerställa objektivitet i urvalet och att kandidaterna som kontaktas har en relevant profil.
På Brightmill arbetar vi uteslutande med kompetensbaserad rekrytering. Ansvarig chefsrekryterare intervjuar kandidaterna och gör en överskådlig kandidatprofil som komplement till kandidatens CV. Brightmill presenterar de mest intressanta kandidaterna för kunden.
Kunden intervjuar utvalda kandidater och väljer sin slutkandidat.
Bakgrundskontroll görs på samtliga kandidater som vi presenterar. Referenstagning görs av Brightmill på slutkandidaten. Även den utgår från kravprofilen och kompletteras med en rad generiska frågor som sammanställs skriftligen i ett lättöverskådligt format.
Avtalstecknande sker digitalt med kund och sedan med konsult. Brightmill bistår även med hjälp vid uppstart och onboarding.
Utveckling och snabba resultat
Behöver ni en erfaren interimschef under en begränsad period? Hör av dig till oss på Brightmill. Vi ser till att hitta den interimskonsult ni söker! En vanlig uppfattning är att uppdraget som interimschef framför allt innebär att upprätthålla befintliga rutiner. Se till att den löpande verksamheten flyter på trots frånvaron av en permanent chef på plats. Det stämmer att det oftast rör sig om linjeroller. Men att ta in en interimschef är även ett effektivt sätt att skapa utveckling för företaget. Att skapa värde!
Med en interimschef fyller man på sin organisation med en erfaren person som kan ge nya perspektiv och samtidigt erbjuda en trygg leverans av ledarskap och sakkunskap. Dessutom brukar det gå fort – både att få en person på plats och att se resultat av interimskonsultens arbete.
Gör en förfrågan
Behöver du hjälp att snabbt hitta rätt interimskonsult? Vi är specialister på interim management och har över tio år i branschen.
Ring oss på 010-10 10 150 eller gör en förfrågan här så kontaktar vi dig inom 2 timmar (under kontorstid). Alla uppgifter du lämnar till oss behandlas konfidentiellt.
Vanliga frågor och svar om
Interim Supply Chain Manager
Vårt nätverk med interimskandidater spänner över hela Sverige. Eftersom vi har kunder över hela Sverige har vi arbetat målmedvetet under långt tid för att skapa en mycket god geografisk täckning av våra kandidater för att kunna möta våra kunders behov.
Det vanligaste är vid tillfälliga vakanser, men det kan också vara läge om ni har behov av någon som kan driva förändring eller utveckling inom supply chain-området. Det går utmärkt att ta in en interimskonsult för att genomföra ett specifikt projekt.
På Brightmill brukar vi säga att vi kan ha rätt konsult på plats redan 10 dagar efter en uppdragsförfrågan. Ofta går det fortare än så. Vi skräddarsyr våra tidplaner efter kundens behov.
Ja, alla våra chefsrekryterare arbetar med kompetensbaserad rekrytering. Våra digitala verktyg och vår arbetsprocess stödjer det kompetensbaserade arbetssättet genom hela rekryteringsprocessen.
Om det rör sig om en längre frånvaro som gör att konsulten inte kan fullfölja sitt uppdrag, så hittar vi en ersättare i samråd med kunden. Om det rör sig om en kortare frånvaroperiod händer ingenting. Som kund betalar ni bara för timmarna som konsulten arbetar.